Shtyllat e fjalës “La ilahe il-lallah”
1) Shtylla e parë: La ilahe: (Nuk ekziston asnjë Zot që meriton të adhurohet) Kjo është formë mohuese e cila tregon se mohohet çdo send që ekziston.
2) Shtylla e dytë: Il-lallah: (përveç Allahut subhanehu ue te’ala) Që do të thotë: Të gjitha zotat që janë adhuruar, ato që adhurohen dhe ato që do të adhurohen tek njerëzit, nuk e meritojnë adhurimin përveç Allahutsubhanehu ue te’ala dhe ky është pohimi.
3) Shtylla e tretë:
1) Shtylla e parë: La ilahe: (Nuk ekziston asnjë Zot që meriton të adhurohet) Kjo është formë mohuese e cila tregon se mohohet çdo send që ekziston.
2) Shtylla e dytë: Il-lallah: (përveç Allahut subhanehu ue te’ala) Që do të thotë: Të gjitha zotat që janë adhuruar, ato që adhurohen dhe ato që do të adhurohen tek njerëzit, nuk e meritojnë adhurimin përveç Allahutsubhanehu ue te’ala dhe ky është pohimi.
3) Shtylla e tretë:
Kush vjen me mohimin “La ilahe” nuk është besimtar sikurse ai i cili vjen me pohimin “il-lallah” po ashtu edhe ky nuk është besimtar, që do të thotë se duhet të vijë me të dy shtyllat që janë (La ilahe il-lallah) duke pasur bindje me besim, me fjalë dhe me vepër, qoftë ajo e brendshme apo e jashtme, me këtë rast personi është besimtar. Ndërsa te fjala “Muhamed Resulullah” desha të ndalem edhe këtu, sepse e kemi hak të ndalemi duke qartësuar vetëm se çfarë obligimi kemi ndaj të Dërguarit tonë, Muhamedit sal-lallahu alejhi ue sel-lem, gjithashtu duke i cekur edhe kushtet e saja. Sikurse që janë kushtet e fjalës “La ilahe il-lallah”, gjithashtu janë edhe disa kushte të fjalës “Muhamed Resulullah”.Besimi se ai është i dërguar prej Allahut, të besojmë në atë që e ka lajmëruar, ta respektojmë atë që e ka urdhëruar, të ndalemi nga ajo që na e ka ndaluar dhe nga ajo që e ka urryer, të adhurojmë ashtu siç na ka urdhëruar, se është vula e pejgamberëve dhe se pejgamberia e tij është e përgjithshme për të dy botët, pastaj lartësimi (ngritja) i Pejgamberit sal-lallahu alejhi ue sel-lem dhe ndalimin i ndalesave tij dhe përmbajtja e sheriatit të tij, është aroma e vërtetë nga domethënia e kësaj dëshmie. Të gjitha këto janë nga respektimi i urdhrave të Allahut subhanehu ue te’ala i cili e ka dërguar për të gjithë njerëzit përgëzues dhe këshillues dhe thirrës te Allahu me emrin e Tij.Obligimi ynë ndaj Pejgamberit sal-lallahu alejhi ue sel-lem:1. Besimi ndaj pejgamberit sal-lallahu alejhi ue sel-lem: Allahu subhanehu ue te’ala thotë: “E ai (Pejgamberi) nuk flet nga mendja e tij.” (1)2. Pasimi i të dërguarit sal-lallahu alejhi ue sel-lem: Allahu subhanehu ue te’ala thotë:
“Thuaj: Nëse e doni All-llahun, atëherë ejani pas meje që All-llahu të ju dojë, t’ju falë mëkatet tuaja.” (2)
Allahu subhanehu ue te’ala thotë: “Ju e kishit shembullin më të lartë në të dërguarin e All-llahut.” (3)
Allahu subhanehu ue te’ala thotë: “Thuaj (Muhamed): “O ju njerëz! Unë jam i dërguari i Allahut te të gjithë ju. Allahut që vetëm i Tij është sundimi i qiejve e i tokës, s’ka të adhuruar tjetër pos Tij; Ai jep jetë dhe Ai jep vdekje, pra besoni Allahun dhe të dërguarin e Tij, pejgamberin e pashkolluar, që beson Allahun dhe shpalljet e Tij, ndiqni rrugën e tij që ta gjeni të vërtetën.” (1)
3. Obligimi i dashurisë së tij salallahu alejhi ue selam:
Allahu subhanehu ue te’ala thotë: “Thuaj (o i dërguar): “Në qoftë se etërit tuaj, vëllezërit tuaj, bashkëshortet tuaja, farefisi juaj, pasuria që e fituat, tregtia që frikoheni se do të dështojë, vendbanimet me të cilat jeni të kënaqur, (të gjitha këto) janë më të dashura për ju se All-llahu, se i dërguari i Tij dhe se lufta për në rrugën e Tij, atëherë pritni derisa All-llahu të sjellë vendimin e Tij. All-llahu nuk vë në rrugën e drejtë njerëzit e prishur.”
(2)
I dërguari sal-lallahu alejhi ue sel-lem thotë: “Nuk beson (nuk i plotësohet imani) asnjërit prej jush derisa të jem më i dashur se baba i tij dhe fëmija i tij dhe se të gjithë njerëzit.”(1)
4. Adhurimi i Allahut me atë (sheriatin) që e ka sjellë i dërguari alejhi selam:
Allahu subhanehu ue te’ala thotë:
“E ai (Pejgamberi) nuk flet nga mendja e tij.”(2)
I dërguari sal-lallahu alejhi ue sel-lem ka thënë: “Kush e bën një vepër që në të nuk është udhëzimi ynë, ajo është e kundërshtuar (e refuzuar).”(3)
Allahu subhanehu ue te’ala thotë: “Kush i bindet Pejgamberit, ai i është bindur Allahut e kush e refuzon, ai e ka refuzuar Allahun.”(4)
5. Largimi nga ofendimi i tij salallahu alejhi ue selam: Allahu subhanehu ue te’ala thotë:
“Ka prej tyre që e ofendojnë Pejgamberin e thonë: “Ai është bërë vesh (beson çka dëgjon)”.
Thuaj: “Ai është vesh i të mirës suaj (dëgjon të mirën dhe vepron e jo të keqen), ai beson Allahun (çka i thotë), u zë besë besimtarëve dhe është mëshirues për ata që besuan nga mesi juaj, e ata që nuk e lënë të qetë të dërguarin e Allahut, ata kanë dënim të dhembshëm.” (1)
Ofendimi që është për qëllim këtu ka të bëjë me gjithçka rreth tij, për personalitetin e tij apo për atë që ka ardhur prej Allahut subhanehu ue te’ala, për sunetin e tij, për familjarët e tij, për gratë e tij -nënat e besimtarëve- apo për sahabët (shokët) e tij të ndershëm.
6. Lavdërimi dhe mëshira (salavate dhe selame) ndaj tij, sal-lallahu alejhi ue sel-lem:
Allahu subhanehu ue te’ala thotë: “Është e vërtetë se All-llahu dhe engjëjt e Tij me madhërinë e mëshirojnë Pejgamberin.”(2)
Transmetohet prej Ebu Hurejres (Allahu qoftë i kënaqur me të) se pejgamberi sal-lallahu
alejhi ue sel-lem ka thënë: “Kush më lavdëron (më dërgon salat) mua njëherë, Allahu e
lavdëron atë dhjetë herë.” (1)
Mënyra e lavdërimit të të dërguarit sal-lallahu alejhi ue sel-lem:
Në hadithin e Ka’b ibn Axhre: “Thuani: All-llahumme Sali ala Muhamedin ue ala ali
Muhamedin, kema salejte ala Ibrahime ue ala ali Ibrahime In-neke Hamidun Mexhid,
All-llahumme barik ala Muhamedin ue ala ali Muhamedin, kema barekte ala ali Ibrahime ue ala ali Ibrahime in-neke Hamidun Mexhid.”(2)
4) Shtylla e katërt:
Shehadeti përfshin tre lloje të teuhidit (njësimit);
1-Teuhid Rububije
2-Teuhid Uluhije
3-Esma ve Sifat
1- Teuhid Rububije do të thotë njësimi i Allahut se Ai ka krijuar çdo send, çdo planet dhe çdo krijesë dhe vetëm Ai është Sundues, Furnizues, Sistemues etj…
2- Teuhid Uluhije do të thotë njësimi i Allahut se vetëm Ai e meriton adhurimin e askush tjetër përveç Tij.
3- Esma’ ve Sifat (Emrat dhe Atributet) do të thotë të gjitha emrat dhe cilësitë me të cilat vetë
Allahu e ka emërtuar dhe e ka cilësuar Vetveten e Tij.
Ai person i cili beson dhe i posedon këto tre lloje të teuhidit, atëherë ai quhet muvahid (person i cili e ka njësuar Allahun subhanehu ue te’ala) dhe e kundërta, ai i cili nuk beson në njërën nga këto tre lloje të teuhidit (njësimit), atëherë ai person quhet mushrik (politeist).
5) Shtylla e pestë:
Disa njerëz vijnë me këtë definicion të shehadetit që e dinë përmendësh dhe që e shqiptojnë atë, por duke mos ia ditur kuptimin e plotë kësaj fjale, kështu që patjetër duhet të mësohen me këto kushte që të pranohet edhe dëshmia e kësaj fjale (La ilahe il-lallah).
Vazhdon me temën: Kuptimi i saktë i fjalës “La ilahe il-lallah”
Përgatiti: Faika Asani
/teuhidi.com
(1) En-Nexhm, 3.
(2) Ali-imran, 3.
(3) El-Ahzab, 21.
(1) El-Earaf, 158.
(2) Et-Teube, 24.
(1) Transmeton Buhari.
(2) En-Nexhm, 3.
(3) Transmeton Muslimi.
(4) En-Nisa, 80.
(1) Teube, 61.
(2) El-Ahzab, 56.
(1) Transmeton Muslimi.
(2) Transmeton Buhari.
Leave a Reply