Kibleja është xhamia e shenjtë e qabes të cilën e ka rindërtuar Ibrahimi a.s.dhe e ka pastruar për adhurim.Ajo është për të cilën shkojnë milijona musliman dhe drejtohen kah ajo gjatë namazit të tyre që d.m.th.kthim kah Allahu dhe kërkimi prej Tij.d.m.th. kthimi i Allahut drejt robit të Tij në namaz.Ka thënë i dërguari a.s.:”Allahu është i kthyer kah robi i tij kur është në namaz derisa robi nuk anon anash”.në hadithin në vijim na e mëson i derguari a.s. respektimin e kibles dhe na ndalon që të pështymë drejt saj.
Trans.nga Enesi r.a. se i dërguari a.s. ka parë një shkëlbazë(pështymë)në drejtim të kibles dhe kjo i erdh rëndë atij deri sa u vërejt në fytyrën e tij,u ngrit dhe e fshiu me dorën e tij dhe tha:”kur dikush nga ju ngritet të falet ai i flet Zotit,Zoti është ndërmjet atij dhe kibles prandaj mos pështyni drejt kiblës mirëpo kah ana e majt e tij ose nën këmbë.
Dobitë e hadithit:
1) ndalesë e pështyrjes në drejtim të kibles ose kah ana e djathtë:hadithi na ka mësuar ndalesën që vlen kur është njeriu në namaz,është transmentuar ndalesa nga ebu Hurejra dhe ebu Seidi se:i dërguari a.s. ka parë një shkëlbazë në murin e xhamisë dhe e ka marrë një gurë dhe e ka pastruar atë,dhe ka thënë:”kur te pështyn dikush mos të pështyn përpara fytyrës së vetë as nga ana e djathtë por le të pështyn kah ana e majtë ose nën këmbën e majtë”.
Imam Neveviu ka thënë se ndalesa është e përgjithshme si mbrenda në namaz ashtu edhe jashtë namazit,dhe këtë e argumentojnë disa hadithe ku thuhet:”kush pështyn në drejtim të kibles ditën e kijametit do ta ketë pështymën në mes të syve të tij”.gjithashtu ka thënë:”ai që pështyn kah kibleja do të ringjallet ditën e kijametit dhe ajo është në fytyrën e tij”.
Sikur pështyma kah kibleja gjithashtu edhe pështyma kah ana e djathtë është e ndaluar,trans.nga Abdullah ibn Mes’udi r.a.se ai nuk e ka pëlqyer të pështyn kah ana e djathtë dhe nëse nuk ka qenë në namaz.Trans.nga Muadh ibn Xhebeli r.a. se ka thënë:nuk kam pështyrë kah ana e djathtë prej kur kam hyrë në islam.
2) pështyma në xhami:është e urryer që të pështyhet në xhami rreptësisht(mekruh tahrim),qoftë në muret e xhamis apo në tokë apo në tepih apo nën tepih,nesë pështin e ka obligim ta pastron atë,dhe nuk ka dallim se a është toka e xhamis me dhe apo e shtruar me tepih apo me keramik.
3) rrespekti ndaj kiblës sepse ajo është kthimi i namazliut kah Allahu.
4) pastrimi i xhamisë nga pështyma,shkëlbaza dhe të ngjajshme.
5) ndalohet të pështyhet kah ana e djathtë për shkak te vlerës që e ka ana e djathtë.
6) obligueshmëria e përcjelljes së gjendjes se çka ndodhë në xhami,dhe kujdesi i përbashkët nga prijësi dhe njerëzit e rëndomtë për pastrimin e xhamis.
7) zemërimi për shkeljen e normave të Islamit është prej shenjave të besimit.
Përktheu nga Arabishtja: Hoxhë Ibrahim SHERIFI
www.thirrjaislame.com